Udfordring
Volkswagen Semler Finans ønskede at bruge mindre tid på at administrere deres Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Løsning
Cepheo Managed Services.
Resultat
Volkswagen Semler Finans har digitaliseret det meste af deres bogføring og minimeret mængden af manuelt arbejde.
Semler Gruppen har i mere end 100 år importeret biler til det danske marked. I 1948 startede et succesfuldt samarbejde med Volkswagen, der har holdt ved lige siden, og køber du en Volkswagen, Audi, Seat, Škoda eller Porsche i Danmark i dag, er det Semler Gruppen, der har importeret den.
I 2019 blev Volkswagen Semler Finans oprettet som et joint venture mellem Semler Gruppen og Volkswagen Financial Services AG med det formål at tilbyde kunder og forhandlere de mest fleksible og komplette produkter og services inden for finansiering, leasing, forsikring og mobilitet.
For at kunne levere en service, der lever op til de værdier, som både Volkswagen og Semler Gruppen repræsenterer, har det været vigtigt for Volkswagen Semler Finans at finde den rette IT-partner til en Managed Services-aftale.
”Det er vigtigt for os, at vores Business Central-løsning er understøttet af en ekstern partner, der har fingeren på pulsen og kan hjælpe os med de daglige udfordringer, samt bistår ved de jævnlige opgraderinger fra Microsoft. Vores valg faldt på Cepheo, som var den udbyder, der kunne imødekomme flest af vores krav,” fortæller Jens Larsen, der er Head of Finance hos Volkswagen Semler Finans.
Fokus på kerneforretningen
Ifølge Jens Larsen var der ikke nogen tvivl om, at Volkswagen Semler Finans’ Dynamics 365 Business Central-løsning skulle supporteres gennem en Managed Services-aftale fremfor at løse opgaven internt:
”Fordelen med en Managed Services-aftale er helt klart, at vi kan fokusere på vores kerneforretning, og at vi ikke skal bruge for meget tid på administration af vores Business Central-løsning. Vi er en lille organisation med begrænsede ressourcer, og derfor skal vi være knivskarpe på prioriteringen af vores tid,” siger Jens Larsen.
Samarbejdet med Cepheo blev indledt i juni 2021, og siden da har Volkswagen Semler Finans oplevet mærkbare forbedringer:
”Vi har opnået, at den interne tid, vi skal bruge på at have et moderne og altid opdateret ERP-system, er holdt på et absolut minimum. Vi bruger i gennemsnit mindre end 5 timer per måned på at opdatere vores løsning,” siger Jens Larsen.
Partnerskab skal understøtte store ambitioner
De stærke og stolte rødder i både Semler Gruppen og hos Volkswagen betyder, at Volkswagen Semler Finans har store ambitioner, da målet er at være den mest digitaliserede finansieringsvirksomhed i Danmark. Managed Services-aftalen med Cepheo betyder, at Volkswagen Semler Finans har kunnet digitalisere størstedelen af deres bogholderi og mængden af manuelt arbejde er minimeret.
”Vi er blevet meget omkostningseffektive og i den internationale Volkswagen Financial Services-organisation bliver vi set som best-in-class i forhold til digitalisering af bogholderiet og minimering af manuelt arbejde, og afdelinger i andre lande kommer til os for at lære,” fortæller Jens Larsen.
Målsætningen om at være den mest digitaliserede finansieringsvirksomhed i Danmark var en afgørende del af Volkswagen Semler Finans’ valg af Managed Services-partner, og valget af Cepheo har levet op til forventningerne.
”Vores samarbejde med Cepheo bærer stort præg af tillid og agilitet. Cepheos folk er hurtige til at løse vores eventuelle udfordringer, og de har en god forretningsmæssig forståelse for vores setup og kan derved hurtigt agere på vores henvendelser,” slutter Jens Larsen, der tilføjer at han ser frem til den videre udvikling af samarbejdet med Cepheo.