Udfordring
Manglende intern adgang til specialistviden og -kompetencer.
Løsning
Partnerskab med Cepheo baseret på Dynamics 365 Business Central.
Resultat
En tillidsfuld, stabil og effektiv samarbejdsform, der tilmed sikrer et gnidningsfrit samarbejde med andre IT-partnere.
Arbejdsmarkedets Feriefond er en selvejende institution, hvis primære formål siden stiftelsen i 1974 har været at uddele midler, der skal sikre feriemuligheder til børn og familier, som midlertidigt ikke er i stand til at forsørge sig selv.
I mere end 10 år har Cepheo været fondens IT-partner og ifølge Nina Löwe Krarup, der er direktør for Arbejdsmarkedets Feriefond, har et langvarigt og stabilt samarbejde skabt stor værdi for fonden:
”Med det kendskab, Cepheo har til vores organisation, processer og kultur, kan processen med at finde løsninger der matcher vores behov næsten sammenlignes med, at vores kontaktperson er en af vores egne medarbejdere, og det kan man kun opnå med et samarbejde af den længde og stabilitet, som vi har haft med Cepheo, og vores kontakter der,” siger Nina Löwe Krarup.
Fordelen ved, at det er en konsulent fra Cepheo, fremfor en intern medarbejder, er dog heller ikke til at komme uden om:
”Vi ved udmærket, at der bag vores Cepheo-kontaktperson, er et stort team af andre medarbejdere, der giver os adgang til viden, kompetencer og muligheder, som vi aldrig ville have haft, hvis vi skulle klare det selv. Vi ville aldrig have mulighed for selv at oparbejde så specifikke kompetencer, som vi får fra Cepheo,” siger direktøren.
Løbende udvikling og vedligeholdelse af ERP-løsningen
Selve løsningen har gennem tiden udviklet sig fra Microsoft Dynamics NAV til Microsoft Dynamics Business Central, og Cepheo har spillet en vigtig rolle for at sikre, at den udvikling har været mere eller mindre gnidningsfri.
”Samarbejdet med Cepheo har for eksempel sikret, at brugerfladen i vores løsning hele tiden har været tilpasset og tilrettelagt, så de enkelte brugere har adgang til den data og viden, de har brug for, men at der samtidig er afskærmet, så en sagsbehandler, der skal arbejde med noget kunderettet, ikke kan gå ind i lønmodullet,” fortæller Nina Löwe Krarup.
Den tillidsfyldte og effektive samarbejdsform mellem Arbejdsmarkedets Feriefond og Cepheo kommer også til udtryk, når integrationerne mellem Arbejdsmarkedets Feriefonds Business Central-løsning og andre statslige IT-løsninger skal etableres eller vedligeholdes:
”Vi kan sætte vores Cepheo-kontaktperson i direkte kontakt med specialisterne i de organisationer, der udbyder de forskellige statslige løsninger, så de kan tage den tekniske dialog direkte og orientere os løbende, så vi har indblik i dialogen og er i stand til at dokumentere den samlede løsning,” siger Nina Löwe Krarup.
Det effektive samarbejde mellem Cepheo og andre partnere kommer også til udtryk med Feriefondens hostingpartner:
”Det er meget smidigt, og Cepheo er dygtige til at respektere de afgrænsninger, der eksisterer mellem de forskellige partneres ansvarsområder,” siger Nina Löwe Krarup.
Effektivt organiseret samarbejdsform
Som kunde hos Cepheo har Arbejdsmarkedets Feriefond én fast kontaktperson, der kender deres organisation og kan hjælpe, uanset om behovet er vedligehold eller udvikling. Det setup har ifølge Nina Löwe Krarup haft stor betydning for det lange samarbejde.
”Den måde, Cepheo har organiseret det på, hvor vi har direkte kontakt til en fast kontaktperson, der både kan tage beslutninger, men også har teknisk viden og er hands-on, gør det utrolig nemt og smidigt for os. Hvis vi skal have ordnet noget teknisk, skal jeg ikke igennem flere lag af projektledere, men kan skrive en mail helt jordnært til vores kontaktperson, der normalt kan løse problemet selv,” fortæller Nina Löwe Krarup.
Hun uddyber, at samarbejdsformen giver en tryghed i samarbejdet fordi udfordringer kan blive løst på gnidningsfri vis, da den gensidige tillid gør, at forventningsafstemningen er nem og smidig.
Cepheos grundige dokumentation i forhold til systemer og kontrakter er ydermere et punkt, hvor direktøren for Arbejdsmarkedets Feriefond er meget tilfreds:
”Som en statslig oprettet fond har vi en dokumentationspligt, der kræver grundig og fyldestgørende systemdokumentation og kontrakter, og på dét punkt kan jeg ikke sætte en finger på Cepheos indsats,” siger Nina Löwe Krarup og afslutter:
”I de sidste 10 år har vi haft et upåklageligt samarbejde med Cepheo, og hvis de fortsætter med at levere på samme høje niveau, har jeg svært ved at se, at det ikke skulle fortsætte i mange år endnu.”