af John T. Hummelgaard, salgsdirektør for Cepheo Danmark.

 

Kunstig intelligens har potentiale til at revolutionere hverdagen for de fleste sælgere med værktøjer, der gør en afgørende forskel.

 

I mine næsten 40 år inden for salgsbranchen har jeg set mange nye løsninger og teknologier. De muligheder som kunstig intelligens åbner får ganske enkelt alt andet til blegne. Sagt på godt jysk, er jeg imponeret. Kombinationen af kunstig intelligens og CRM kan skabe nye muligheder for at gøre sælgere langt mere produktive og skabe mere tid med kunderne.

 

Jeg ser tre klare fordele, der er baseret på at jeg sjældent er stødt på en sælger, der finder glæde i administrative opgaver. Vi sælgere lever for kundedialogen, og selvom vi forstår vigtigheden af administrative opgaver, er de sjældent vores primære motivationskilde. På de følgende tre områder vil kunstig intelligens forvandle salgsarbejdet.

 

Spar tid før og efter kundemøder

 

Vil du fokusere på kundedialoger i stedet for papirarbejde, som, selvom vigtigt, ikke giver samme energi som kunderelationen? Copilot til Dynamics 365 Sales tilbyder en række funktioner til netop dette formål. Automatiske mødereferater genereres med kunstig intelligens og giver hurtigt et effektivt overblik over emner i samtalen, aftaler og handlinger. Copilot genererer ikke blot forslag til mødereferatet, men kan også generere forslag til e-mailen til kunden, hvor mødereferatet vedhæftes. Disse tekster kræver blot en hurtig gennemlæsning og eventuelle smårettelser for at være klar.

 

Samtidig er Copilot til Dynamics 365 Sales dybt integreret i de to applikationer, som sælgere oftest bruger: Microsoft Teams og Outlook. I stedet for at navigere mellem utallige applikationer, fungerer Copilot bl.a. integreret i Teams og Outlook og henter data fra Dynamics 365 Sales og fra øvrige relevante systemer. Dette sikrer, at du altid har relevante oplysninger om kunden lige ved hånden.

 

Skab dig hurtigt overblik over kunden

 

Det kan være en udfordring at overtage en kunde, da det kan tage lang tid at sætte sig ind i kundehistorikken for at være velforberedt til det første møde. Copilot gør denne proces langt mere enkel. Med blot få klik kan du få en sammenfatning af alle tilgængelige data om kunden i CRM-systemet (og øvrige relevante systemer), uden at bruge timer på at gennemgå gamle e-mails, notater og rapporter.

 

Denne funktion sikrer, at du altid kan opnå hurtig og lettilgængelig indsigt i kunden, hvilket gør dig mere velforberedt og professionel i mødet med kunden. Og husk her de 5 P`er: Propper Planning Prevents Poor Performance.

 

 

Kilde: Microsoft Dynamics 365 Sales 2023 Release Wave 2 presentation

 

Få salgsassistenten, der aldrig holder fri

 

I jobbet som sælger har man ofte mange opgaver at jonglere med, og det kræver et skarpt overblik for at opfylde kundernes behov og forstå deres situation.

 

Med Copilot vil du på kundeprofilen i Dynamics 365 Sales blive præsenteret for kontekstuel information fra både interne og eksterne kilder, hvilket gør dig bedre informeret om kunden og giver vejledning, i forhold til den enkelte kundes situation og behov.

 

Kilde: Microsoft Dynamics 365 Sales 2023 Release Wave 2 presentation

 

Copilot holder også styr på dine salgsmål og kan ud fra data og status på potentielle kunder komme med anbefalinger til, hvilke kunder du bør fokusere på for at opnå dine mål.

 

Med Copilot som din konstante salgsassistent bliver administrative byrder lette, og du kan altid være velforberedt til at skabe dybere kundeinteraktioner og opnå de ønskede salgsresultater.

 

Først udgivet som LinkedIn-artikel i efteråret 2023.

Vil du vide mere?

Kontakt vores salgsdirektør John T. Hummelgaard for en dialog om din virksomheds digitalisering.

John T. Hummelgaard
Telefon: +45 4829 1806